terça-feira, 27 de outubro de 2009

III assembleia de filologia

27 de Outubro de 2009 às 14:15 horas na sala 15. Apenas assistírom três pessoas (César Campos, Helena e Antom Fente) e Ana Teixeira desculpou a sua ausência.

1. Organizaçom

- Comissom cultural: sem novidades destacáveis.

- "Galego sempre mais": ainda nom temos resposta para elaborar umha palestra com eles enquadrada numhas pequena "Jornada da língua". Polo de pronto contestárom desde a "Mocidade pola língua" a quem nom ia redigido o correio como entidade, mas apenas como membro dumha plataforma.

2. Actividades

- Entrevista à assembleia de filologia para o vozeiro de AGIR

- Brochuras: enviar-lhas a Ibám

- As trabalhadoras da limpeça param sobre as 18:30 horas, polo que temos que estabelecer umha data para combinar com elas.

- Reuniom com o decano para a rolda informativa a todo a alunado:
a. Titorías das matérias extintas: ainda nom se reuniu com os responsáveis, pois um departamento se integra noutro, polo que o director está em funçons. Porém em princípio esta semana terá todo solucionado. Ana Teixeira combinou com o decano nesta quinta-feira para confirmar pormenorizadamente isto.
b. Horários do grao: reconheceu que foi um erro deles, e aseverou a aplicaçom dumha soluçom imediata. As faltas por culpa do horário: para os alunos que tenham faltas por mor dos horários devem falar com Carracedo para dar-lhe os seus nomes, para que el avise aos professores em questom para que lhe tirem as faltas.

- Uso da exposiçom sobre Carvalho Calero desenvolvida pola Fundaçom Artábria na homenage que este ano imos desenvolver com motivo das Letras Galegas alternativas que propomos.

- Elaborar um vozeiro próprio em filologia que trate: temas filológicos, a greve da limpeça, Bolonha e algum artigo de opiniom dalgum professor desta faculdade (foi proposto José Luis Rodrigues do departamento de português). O formato seria em DIN-A3.

-Em Novembro, entre o 6 e o 16, devermos apresentar as candidaturas para a Junta de Faculdades e o dia 3 de Dezembrom som as votaçons, havendo 61 membros para o 1º e 2º ciclo em filologia. No registo da universidade deveremos entregar umha instáncia como os nomes de todos os candidatos e umha cópia do seu Boleto de Identificaçom e um abaixo-assinado conjunto.

3. Coordenadora


- A assembleia de políticas já está enterada do nosso convite para retomar a coordenadora, mas ainda nom se tenhem reunido internamente.

- A assembleia de história ainda nom funciona, já que é "accidental" e centrada na perda do local de estudantes nessa faculdade.

- A assembleia de jornalismo está impulsada polos Comitês e centra-se polo de pronto apenas na normalizaçom lingüística polo que haverá que aguardar se toma corpo como entidade de seu ou apenas é um apéndice dum sindicato estudantil para involucrar a novas pessoas.

4. Finanças e material


- Líquido: 5€

- Para fotocópias e material: 170€

A mercantilizaçom do saber

Sob o título "O sistema educativo axeonllado ante o mercado" vê a luz em Altermundo esta interessante reflexom de Santiago Quiroga, mestre e activista social, que foca, como nom podia ser doutro jeito, a mercantilizaçom do ensino superior através do Plano Bolonha, panaceia do ultraliberalismo em crise.

[...]

As políticas neoliberais están estreitamente vencelladas ao crecemento exponencial da escola “pública” concertada; na Comunidade de Madrid, baixo o mandato do PP, as aulas concertadas pasaron de 8.041 no curso 1999/00 a 11.028 no curso 2004/05, o que supón un aumento do 37% en 5 anos; ademais, a CAM é a rexión onde máis creceu no curso 2004/05 o alumnado dos colexios privados, con 10.824 alumnos máis, é dicir un incremento do 125% (Burgos Tejero, 2006). Outro dato revelador é que a inversión en investigación militar supera en 300 veces o presuposto destinado á investigación educativa (Toribio Barba, 2008).

[...]

Con este panorama, ¿debemos rexernos moralmente por políticas educativas que estimulan a competencia, se alicerzan na desigualdade social e domestican ao pensamento? Eu, como docente, non.

terça-feira, 20 de outubro de 2009

A língua da Galiza perante o repto dumha educaçom privada e centralizada



Hoje achegamos um artigo dum membro da assembleia que foi publicado gentilmente fai um tempo em Altermundo e que achamos interessante recuperar nestas datas pola caótica implantaçom do grao que confirma muitos dos nossos temores. O artigo é umha versom extensa do exposto pola Assembleia nas Jornadas sobre o bilingüismo do passado curso (ponto quatro).



Sinopse:
Nesta breve palestra tentaremos expor ao longo de quatro pontos que é Bolonha em linhas gerais, mas soterradas polos média, para podermos compreender o verdadeiro alcance do Plano e assi poder determinar o futuro que se pode beliscar para o galego, que, em todo caso se presume preto ou mui preto.

Acta da II assembleia do curso 2009/2010

A continuaçom fazemos umha acta-resumo da assembleia correspondente ao dia de hoje. A assistência foi de doze pessoas.

1. Apresentaçom da assembleia para as novas incorporaçons

2. Organizaçom

a) Comissons

- Biblioteca (Ana Teixeira): para o presente exercício nom haverá orçamento definido para a adquisiçom de livros, o que pode provocar que se produzam petiçons massivas (algumhas delas superfluas) que restem quartos para adquisiçons realmente necessárias. Aliás, o fundo bibliográfico da nossa faculdade necessita dumha ampliaçom de aqui a dous anos (o que atinge à nova equipa decanal).
Os alunos podem sugerir livros polo que combinamos em que elevaremos petiçons desde a Assembleia de Filologia ao respeito.
- Docência: Jacobe nom pudo assistir ao nom comunicar-se-lhe a hora fixada para a convocatória desta comissom. Pretendia-se que a gente de Erasmus nom pudesse exceder número de troncais, o qual é presupor que o nível fora é menor ao da USC - e aqui entramos na falha de coerência com Bolonha-. Tanto os Comitês como a Assembleia de Filologia mostramos a nossa oposiçom. O que si se aprovou foi a necessidade de fazer a matrícula num número mínimo de créditos para evitar que as pessoas com um alto expediente foram de Erasmus com escassas matérias.

b) Concentraçom "Galego sempre mais" e "Queremos galego"

Valorou-se coma um sucesso a concentraçom do passado Domingo, sem obviar por isso certas deficências organizativas e a instrumentalizaçom da plataforma "Queremos Galego".

Extracto da valoraçom desde o espaço web de Galego Sempre Mais:

Centenas de pessoas somárom-se à coluna reintegracionista na manifestaçom em defesa do idioma do dia 18 de Outubro. Tal como tínhamos feito no 17 de Maio, a nossa plataforma voltou a convocar com a cor laranja como identificativo e umha faixa de cabeça com a legenda 'Contra o bilingüismo, pola hegemonia social do galego'. Umha marcha alegre e combativa que concluiu na praça do Toural, onde Séchu Sende e Beatriz Peres alternárom a leitura do manifesto da Plataforma Galego Sempre Mais.
http://galegosempremais.net/



c) Actualizaçom da listage de endereços electrónicos

3. Actividades

- Reuniom com o decano Ernesto para combinar umha Rolda Informativa sobre as incompatibilidades dos horários dos grados - o que é ainda mais grave polo cómputo de faltas de assistência- e a falha de docência em matérias de 1º pendentes. [encarregada: Ana Teixeira].

- Reuniom com as trabalhadoras da limpeça [Ana Teixeira] para concertar umha reuniom para conhecermos melhor a sua situaçom actual e possíveis soluçons.

- Jornadas da língua [César falará com a plataforma "Galego sempre mais"]. Na seguinte assembleia fixaremos praços e orientaçom [eu proponho incluir aqui tamém algo sobre Bolonha e o Mestrado, críticas e o nosso posicionamento].

- Juntas de faculdade [adiado para a próxima assembleia]

- Jantar [adiado]

- Preços cafetaria [adiado]

- Eleiçons a decano e reitor. Campanha sobre a falha de democracia e trasparência interna na universidade [adiado].

- Semana de homenage ao professor Ricardo Carvalho Calero polas Letras Galegas: palestras, acto simbólico de homenage, etc. [Poderia-se mirar de organizar umhas jornadas convalidáveis por um crédito com palestras que foquem a figura tamém a figura de Ugio Novoneyra e a de Manuel Maria - havia umhas jornadas dos antigos CAF a este último que nunca se realizou].

4. Coordenadora

- Contacto com as assembleias de História e Jornalismo [Helena].

- A assembleia de Ciências Políticas ainda nom respondeu ao nosso chamamento.

- Fixar umha data para a primeira reuniom de trabalho em que se presente a última acta (regulamento) e se reactive a sua configuraçom.

5. Finanças e material [adiado até a próxima assembleia]



6. Vários

- Próxima assembleia, Terça-feira às 14:00 horas. Prega-se pontualidade.

segunda-feira, 19 de outubro de 2009

REUNIMO-NOS TODAS AS TERÇAS ÀS 14h NO LOCAL DE ESTUDANTES DO 3º ANDAR.
Participa, opina, debate ou achega as tuas queixas ou sugestons.

terça-feira, 13 de outubro de 2009

Acta da I assembleia de filolologia curso 2009-2010

1.- Organizaçom

Eligírom-se alguns encarregados para desenvolver algumhas tarefas concretas, se bem qualquer pessoa pode participar delas se assi o deseja:

- Responsável de finanças e material: Helena
- Responsáveis comunicaçom: Jacobe (endereço electrónico) e Antom (blogue)*.

Objectivos
- Participar na concentraçom a prol do galego do vindouro dia 18 dentro da Plataforma Galego Sempre Mais, a que pertence desde o passado ano a Assembleia.

- Oposiçom ao Plano Bolonha. Combinarám-se as análises totalizadoras e de oposiçom total ao novo plano, já clássicas por outra banda, com campanhas que permitam umha focage mais pragmática e digirível por parte do estudantado. Neste sentido a oposiçom ao mestrado deve ser clara como umha das mais imediatas e lesivas conseqüências da implantaçom do novo plano.

- Eleiçons a reitor, decano, etc. Deveremos incidir mais umha vez na falha de democracia no processo de eleiçom e da absoluta insignificáncia da participaçom do estudantado no processo.

- O horário para as assembleias ordinárias fica do seguinte jeito: Terça-feira às 14 horas, que é o mesmo do passado ano.

- Assistência as Juntas de Faculdade e comissons.


2.- Actividades

- Campanha para a integraçom de novos estudantes na assembleia de filologia:
a) Desenho de cartazes para colar pola faculdade com umha consigna atractiva.
b) Brochuras explicativas para repartir entre o estudantado**

- Ceder espaço para actividades da plataforma Galego sempre mais na faculdade de filologia.

- Palestras informativas sobre o Plano Bolonha e visualizaçom da nossa postura ao respeito.

- Jornadas da língua

- Implicaçom com o conflito das trabalhadoras e trabalhadores da limpeça na USC, aspecto em que fomos pioneiros no passado curso. Jacobe encarregará-se de contactar com as trabalhadoras e os seus representantes sindicais para fornecer-lhe o nosso apoio e propor algumha actividade conjunta.

- Jantar popular para recadar fundos e publicitar-nos entre o estudantado.

- Campanha contra os abusivos preços da cafetaria como parte da estragia de oposiçom a privatizaçom de serviços, umha das manifestaçons mais visíveis da mercantilizaçom do ensino superior - acrescentada agora com a importaçom do modelo ultraliberal usamericano através do Plano Bolonha-.

- Qualquer outra que aconselhe o funcionamento da assembleia ao longo do curso.

3. Coordenadora de assembleias

- Encaminhar para já um correio anunciando a nossa participaçom na concentraçom do 18 dentro do colectivo Galego Sempre Mais às 12 no palco de entrada da Alameda.

- Fixar umha data para a primeira assembleia e adjuntar a acta anterior, cujo único ponto era a aprovaçom do regulamento.

4. Juntas de faculdade

- Participaçom e posturas a desenvolver

5. Finanças e material

- Este ponto fica adiado até a próxima assembleia em que a responsável nos informará do estado das contas.

6. Vários

- Fazer umha(s) cópia(s) da chave do local de estudantes do 3º andar


Encaminhade coma sempre a quem nom for enviado este correio (porei contodo a acta no blogue a vossa inteira disposiçom). Sem outro particular, recebede umha aperta irmandinha do Antom.




* A participaçom no blogue é aberta a todas aquelas pessoas que assi o desejem. Apenas é necessário para participarem encaminhar-lhe um correio ao encarregado para que os engada aos administradores do blogue. A direcçom do mesmo é:http://www.assembleiadefilologia.blogspot.com/
** Na quinta-feira às 15:30 farám-se os cartazes e Héctor fica encarregado do texto das brochuras. Colarám-se os cartazes na segunda-feira às 8:30.

Orde do dia da I assembleia de filologia 09-10

Assembleia de Filologia convocada para o dia 13 de Outubro com a seguinte ordem do dia:

1. Organizaçom:

- Apresentaçom da Assembleia: como nos organizamos, como trabalhamos e que nos diferencia das organizaçons/sindicatos de estudantes
- Eleiçom dumha/dum responsável de finanças, material e comunicaçom.
- Marcagem de objectivos para este novo ano. Debate sobre as campanhas a considerar prioritárias (nom podemos estabelecer um calendário de trabalho se nom temos mui claro antes onde devemos pôr os nossos esforços).
- O Processo de Bolonha: debate das medidas a tomar pola Assembleia de Filologia ante a imposiçom dos graus no primeiro curso
- Estabelecimento dumha data fixa para as vindouras reunions
- Realizaçom dumha listagem de correios

2. Actividades:

- Actividades pendentes do ano académico 08-09:
- jantar
- altos preços da cafetaria
- Proposta de novas actividades para este novo ano

3. Coordenadora:

- Leitura da acta da última reuniom (ano académico 08-09) na qual foi aprovada o regulamento
- Retomar a Coordenadora: restabelecer o contacto com as outras assembleias e estudantes que assistiam às reunions e pôr umha data para umha nova reuniom.
- Debate dos pontos a tratar na nova reuniom e realizar a ordem do dia da mesma.

4. Juntas de Faculdade e comissons de faculdade

5. Finanças e material
- Auto-financiamento
- Compra de material

6. Vários

Agradecemos a vossa assistência de antemao, cumprimentos.

quinta-feira, 8 de outubro de 2009

I assembleia de filologia curso 2009-2010

A vindoura terça-feria, dia 13 de Outubro, convoca-se a primeira assembleia de filologia às 18:00 horas na sala de estudantes do terceiro andar.

terça-feira, 6 de outubro de 2009

Umha nova andaina para assembleia com novos e velhos reptos


Começa o novo curso e reanudamos as nossas actividades inevitavelmente atafegadas polo verao. Em pouco tempo aguardamos celebrar já a nossa primeira juntança e fixar umha data estável para as assembleias periódicas, toda vez que por incompatibilidade de horários houvo que adiar a que estava prevista para hoje as 17:00 horas.

Este é um ano difícil. Difícil pola desmovilizaçom já quase crónica do estudantado galego que pesa como umha lousa à hora de luitar e defender os nossos direitos. Difícil porque a entrada em vigor de Bolonha fai já quase impossível umha volta atrás na mercantilizaçom e privatizaçom do ensino superior público. Porém fica sempre a esperança, e perante os novos reptos devemos fornecer análises acaídas que fagam novamente tomar consciência a uma maioria social do estudantado dos seus problemas e eivas, permitindo a constituiçom dum verdadeiro ensino galego, de qualidade e antipatriarcal. Umha esperança que aguardamos poda canalizar-se através da criaçom dumha coordenadora de assembleias que serva de altifalante e coesom do trabalho livre e independente de cada umha das associaçons de estudantes da USC.



Mais umha vez ficamos abertos a sugestons de qualquer tipo que poderedes enviar ao nosso endereço electrónico.